Firemná identita - corporate Identity

Firemná identita vás jednoznačne odlišuje od konkurencie a získava si rešpekt ako u klienta tak aj u konkurencie. Ak si plánujete vybudovať väčšie a silnejšie postavenie a chcete pôsobiť na trhu dlhodobo a seriózne, je pre vás nevyhnutnosťou vybudovať si vlastnú značku spoločnosti, tzv. firemnú identitu. Firemná identita je súhrn vizuálnych a iných výstupov, ktorými sa firma prezentuje. Je to niečo ako podpis a slúži k jednoznačnej identifikácii daného subjektu. Aj práve vďaka dokonalej firemnej identite docielite jednotnosť a profesionalitu pri prezentácii vašej spoločnosti.

Hlavné prvky firemnej identity sú:

  • LOGOTYP
  • SLOGAN
  • INZERCIA
  • VIZITKY
  • OBÁLKY
  • REKLAMNÉ PREDMETY
  • HLAVIČKOVÉ PAPIERE
  • ĎALŠIE TLAČOVINY
  • a iné ...

Dizajn manuál

Pravidlá vizuálneho štýlu bývajú preto obsiahnuté v dizajn manuáli. Dizajn manuál je dôležitou súčasťou firemnej identity. Je to dokument,  ktorý je záväzný pre uplatňovanie jednotného vizuálneho štýlu firmy. Tento dokument obsahuje pravidlá používania logotypu a slúži na zjednotenie vizuálnej komunikácie firmy. Zahŕňa v sebe komplexnú a presnú definíciu všetkých prvkov vašej spoločnosti. Vďaka nemu bude vaša firemná identita jednotná a nezameniteľná.

Dizajn manuál obsahuje:

  • návrh logotypu a jeho variácie pre použitie
  • definícia farebného podania
  • použité typy písma
  • prípustné a neprípustné použitia loga
  • návrhy a popis ďalších prvkov firemnej identity - vizitky, hlavičkové papiere a pod..

Firemné logo

Firemné logo je najvýznamnejším prvkom firemnej identity. Jeho úlohou je jednoznačná identifikácia subjektu, je zástupným symbolom, ktorý slúži ako určitá forma podpisu. Jeho vizuálny štýl, farebnosť, tvar, usporiadanie prvkov a použité fonty by mali korešpondovať s dynamikou firmy, jej zameraním a vyjadrením firemnej charizmy. Pôsobí tak ako dôležitý faktor pri oslovovaní zákazníka.

VizitkaSú veci, ktoré môžete vylepšovať postupne, ako sa rozrastá vaša firma a rozpočet. Vaše logo by však malo vyzerať dobre už od začiatku, ešte predtým, ako ho použijete na tlačovinách a reklamných predmetoch. Kvalitné logo vám vydrží aj desiatky rokov, jeho tvorbu by ste preto mali prenechať na skúsených odborníkov..

Vizitka

 LogoVizitka - taktiež veľmi dôležitý prvok firemnej identity. Napriek tomu že je pomerne malá, dokáže o vás povedať viac, ako si myslíte. Kvalitná vizitka je viac, než len kúsok papiera. Grafické spracovanie vizitky je úzko spojené s firemeným logom, s vytvoreným štýlom firemnej identity. Povie o Vás viac, než len vaše meno, postavenie a kontaktné údaje.

Webdizajn

WebdesignAj Vaša prezentácia na internete - vaša webstránka by mala kráčať ruka v ruke so štýlom firemnej identity. Je to  súčasť úspešného biznisu a často je sprostredkovateľom prvého kontaktu s potenciálnym zákazníkom. Správne navrhnutý webdesign v súlade s firemnou identitou zosúladený može zmeniť nového návštevníka vašej webovej stránky na vracajúceho sa spokojného klienta.